El llibre presenta una introducció sociohistòrica al concepte descriptura, els sistemes descriptura i com hem arribat a lescriptura alfabètica. Va seguida dun estudi sobre la detecció fonemàtica, una mostra de perfils fonològics i els quadres de correspondències de la llengua catalana. A continuació, se centra en lortografia i les tipologies derrades que sacostumen a produir, per reconèixer-les i classificar-les. Hi trobem també una proposta de progressió didàctica de lortografia del català, i exemples-tipus dexercicis pràctics per a tota la primària. Finalment, hi ha un glossari bàsic dun centenar de termes lingüístics i psicolingüístics per orientar el lector; una bibliografia per ampliar possibles consultes dinteressats a aprofundir en els estudis sobre lescriptura, els seus aspectes fonètics, lortografia i la seva didàctica; uns apèndixs lligats a lortografia i la fonètica del català, el castellà, langlès, el francès, litalià i el portuguès, i uns annexos amb unes equivalències fonètiques de sis llengües i de la doble ruta de lectura de Colheart. Professor emèrit